25/11/2012

Ismail, I Love U. Selamat Hari Lahir yang ke 15.




"Kakak, nanti kamu dapat adik"

Aku ingat lagi. Masa itu, aku darjah tiga. Aku cuti hari itu. Tak. Sebenarnya, aku ponteng sekolah sebab nak ikut mak dan abah pergi klinik. Aku ingat mak sakit tapi pregnet rupanya. Aku ada lagi simpan satu diari yang menceritakan detik-detik mak sembilan bulan mak mengandung. Salah satunya, aku cuba mencadangkan nama untuk bakal adik aku. Aku mencadangkan nama SITI NURHALIZA, boleh? (gila aku ni). Minat punya pasal kat Dato Siti sampai nak bagi nama dekat bakal adik. Mak cakap adik, lelaki. Jadi, Abah namakan Ismail Ajwa. Tanggal 26 November 1997, Ismail keluar ke dunia. Sepanjang hidup, sekalipun aku tak pernah dengkikan budak bertuah ini. Mungkin sebab lain jantina gamaknya, tiada saingan. Boleh? hahaha..




Ish, sayang sungguhlah dekat budak kecil ini. Walaupun umurnya sudah mencecah 15 tahun, dia tetap adik kecil aku. Sayang sangat sampai pernahlah aku seterika tangan dia sampai melecur pasal geram tangan dia gebu sangat. Sayang jugalah sampai aku pernahlah 'ikat perut' simpan duit belanja kerana nak belikan satu barang mainan yang dia nak sangat. Ish, sayanglah!!


Ismail adik Kakak. I Love U.
 Selamat Hari Jadi yang ke 15.
takmo jadi budak nakal na
jadilah lelaki dewasa yang teguh imannya.
AMIN



No comments:

Post a Comment

Komen@Pandangan@Cadangan